2010-10-21

Bloggkommentarer

Att VB även finns i bloggformat gör att man kan kommentera artiklarna direkt. Denna vecka vill vi uppmärksamma två olika kommentarer. Den första är mer av rättelstyp och får svar direkt av artikelförfattaren. Den andra är av mer polemisk natur så här kan kanske både den apostroferade skribenten och andra känna sig manade att svara i kommande nummer.

Cecilia Alpstig har lämnat en kommentar till ditt inlägg Urbaniseringen av Sankt Lars-parken
Hej,
ser i din blogg att du nämner Kunskapsgymnasiet. Det finns inte någon sådan skola i Lund.
   Jag gissar att du förmodligen menar Kunskapsskolan som finns i S:t Larsparken i Lund? Om det är den skolan du menar så vill jag också tala om för dig att Kunskapsskolans aktieägare inte tar ut någon vinst utan att all vinst återinvesteras i verksamheten.
Vänliga hälsningar
Cecilia Alpstig
Informationschef, Kunskapsskolan

Hej Cecilia!
Det gläder mig att Kunskapsskolans aktieägare är så ansvarsfulla att de återinvesterar vinsten i verksamheten. Jag hoppas det är verksamheten i Lund som avses. Måtte de ta samma ansvar också i fortsättningen! Och inte sälja företaget till mindre generösa ägare!
   Jag ber om ursäkt att jag råkade kalla Kunskapsskolan Kunskapsgymnasiet.
Med vänlig hälsning
Gunnar Stensson

-------------------------------------------------------------------------------

Samuel har lämnat en kommentar till ditt inlägg Lars Bondestam och Eritrea
Typiskt gerillagroupien Stensson: erbjuder subtilt stöd för det i "grunden demokratiska" EPLF. Att tänka kritiskt, Stensson, har aldrig varit din starka sida, så varför pröva idag. Gå du vidare på din inslagna väg av opportunism och att apa vad du än hör från Asmara. Lidandet och orättvisorna ditt älskade EPLF åstadkommit i hela regionen behöver ändå inte du och dina nära känna av.

Inga kommentarer: