2020-01-30

Rossana Dinamarca vill inte leda Vänsterpartiet

Jag har varit med i Vänsterpartiet i snart 30 år och tycker mig känna mitt parti bra. Jag vill föra partiet mot en tydligare vänsterposition, men känner inte att det finns tillräckligt stöd för det.
   De senaste dagarna har jag också återigen känt av det hårda klimatet som rådde internt inför förra partiledarvalet. Det kommer jag inte utsätta mig för igen.
   Jag tror på en öppen process och det finns flera starka personer som kan komma fram och bli kända för flertalet i den processen. Ida Legnemark och Tamara Spiric är två starka och framgångsrika visionärer, som jag tror vore fantastiska som ledare.
   För att denna process ska bli bra så behöver folk tänka på att vara respektfulla och stöttande mot varandra och påminna sig om att fienden inte finns bland oss.
   Jag har dock kommit fram till att jag inte är rätt person att leda mitt parti efter kongressen i maj. Tack till alla som hört av sig, peppat och visat stöd. Ni finns alltid i mitt hjärta.
Rossana Dinamarca på Facebook 200130

Inga kommentarer: