2015-11-05

Konsthallen igen av Bengt Hall

Svar till Lotte Möller
Efter mina rader om ointressant konst eller konst jag inte begriper på konsthallen kommer du med ett generöst erbjudande. Du vill gärna gå på utställningen och berätta för mig vad konstnären tänkt och velat uttrycka med sina installationer. Tack Lotte. Ring 0733-64 90 70 så bestämmer vi en tid.
   Du menar att jag är ute och cyklar när jag uttrycker mig kritiskt om konsthallens innehåll. Om jag inte tycker som du är jag ute och cyklar. Problemet är nog då att vi är många som är ute och cyklar. Hittills har jag bara mött cyklisterna. Ett annat problem är att jag som vanligt är hänvisad till en tryckt bok/katalog för att förstå konstnärens ambitioner och tankar. Efter att ha läst boken i min kammare kände jag mig inte speciellt mycket klokare.
   Så har det varit på många utställningar. Lätt obegripligt, enahanda, opedagogiskt, tomma ytor. Lunds konsthall är ett sorgebarn.

Inga kommentarer: